Bästa tipsen när du jämför hundförsäkring

Att ha en bra försäkring för sin hund är viktigt – inte minst för att slippa dyra veterinärvårdskostnader om något skulle hända. Det finns dock väldigt mycket att välja bland och det är därför klokt att kolla på olika alternativ. Nedan följer några bra tips att ta med på vägen när du jämför hundförsäkring.

Använd jämförelsesidor på nätet

Idag finns många typer av jämförelsesidor på nätet och så även när det kommer till försäkringar. När du jämför hundförsäkring kan detta vara ett bra första steg, då många alternativ finns samlade på ett och samma ställe. Vanlig information, så som pris och annat bra att veta, brukar också finnas lättillgängligt.

Genom en jämförelsesida går det att få en bra överblick men det är också bra att tänka på att det är bra om du jämför på egen hand också. Detta för att hitta all den information som ger en tydligare bild av dom olika bolagen och vad dom erbjuder.

Jämför hundförsäkring på egen hand

Även om dom webbsidor som jämför hundförsäkring som sagt ger en ganska bra överblick är det ändå ett bra tips att göra ytterliga jämförelser på egen hand innan en försäkring tecknas. Det är bra att läsa på så mycket som möjligt om några intressanta alternativ för att verkligen hitta rätt.

Ett annat tips när du jämför hundförsäkring är att även ta personlig kontakt med några av dom försäkringsbolag som känns mest intressanta. Några frågor att ställa kan till exempel vara:

  • Vad ingår?
  • Hur mycket kostar det?
  • Vad kan dom erbjuda som andra inte kan?

Genom personlig kontakt är det ofta lättare att bilda sig en uppfattning, både vad gäller själva försäkringen men också kring vilken service företaget erbjuder. För den som känner sig osäker kring allt som har med hundförsäkringar att göra går det dessutom att få hjälp och råd från dom som faktiskt jobbar med det.
Att jämföra hundförsäkring på egen hand tar förvisso lite tid men det kan det vara värt i slutändan – inte minst om hunden skulle råka ut för en olycka eller bli sjuk. Veterinärvård kan bli en dyr historia och det kan vara en enorm skillnad på att betala för hela kalaset ur egen plånbok, jämfört med att ”bara” betala en självrisk.

Fem fritidshus från Husverket

Fritidshus kan köpas i mängder av storlekar, format och prisklasser. Nedan presenteras fem av alternativen från Husverket.se.

Klassisk KRP1.50

Klassisk KRP1.50 är ett fritidshus på 50 kvadratmeter och med ett loft på 14,3 kvadratmeter. Samma modell kan även köpas i andra storlekar.

  • 40 kvadratmeter + 13,2 m
  • 90 kvadratmeter

Dessa panoramamodeller skapar extra mycket ljusinsläpp – och möjlighet till vacker utsikt. Huset har ett rymligt sovrum och på loften kan förvaring eller extrabäddar användas. Går att köpa nyckelfärdigt.

Pulpet P2.90

I likhet med Klassisk KRP finns Pulpet i flera olika storlekar. Exempelvis:

  • Pulpet P2.80 – 81,4 kvadrat
  • Pulpet P2.90 – 90 kvadrat
  • Pulpet P2.70 – 74 kvadrat

Det är ett klassiskt och modernt fritidshus som erbjuder stora och härliga gemskapsytor. Kan både inredas som fritidshus och året runt bostad. Ett karaktäristiskt drag är det pulpettak – vilket även är orsaken till dess namn. Invändigt skapar detta en takhöjd på hela 3,7 meter.

Klassisk K3.95 Fjäll

Ett fritidshus som på flera sätt har utformats för att möta behoven hos fjällturisten. Exempelvis går det att köpa direkt tillsammans med en tomt. Dessutom går det att få bastu, två toaletter, och möjlighet till altan åt flera håll. Med ett förråd i samband med altanen blir det enkelt och säkert att förvara skidorna utomhus.

Klassisk K3. 100 – Större fritidshus

Bland de större fritidshus, som erbjuds av Husverket, finns Klassisk K3. 100. Denna modell är på hela 100 kvadrat – vilket är den största yta som erbjuds av företaget. I likhet med övriga kan det även användas som permanentbostad förutsatt att tillägg väljs så att byggnationen uppfyller dessa krav.
Modellen erbjuds i två olika planlösningar och en rad olika tillägg och valbara exteriöra detaljer. Oavsett planlösning ingår det 3 sovrum och en öppen planlösning mellan vardagsrummet och köket. Enligt Husverket används Klassisk K3. 100 både till fjällstuga och sommarstuga samt till året runt boende.

Klassisk KRP1. 40 – En mindre modell

Klassisk KRP1.40 är ett designat fritidshus med fokus på ljusinsläpp, utsikt och unik design. Trots sina enbart 40 kvadratmeter upplevs det luftigt. Detta mycket tack vare takkupan som skapa extra ljusinsläpp och ett loft. Då detta är en av de minsta modellerna blir även priset lägre än övriga modeller. Med totalentreprenad kostar det ca 1,2 miljoner. Fler av de modeller som nämns ovan ligger på ett pris på mellan 1,8 och 2,0 miljoner.

Lär dig allt om hundförsäkringar – gör ett bättre val

Vill du lära dig lite mer om försäkringar för husdjur innan du bestämmer dig för att försäkra din hund? Då bör du besöka en sajt som kan lära dig allt om hundförsäkringar. Genom att göra detta kan du tillskansa dig allt den information som krävs för att lära dig mer om försäkringar för hundar.

För du kanske tänker att det bara är att teckna första bästa försäkring för din lilla hund. Så är dock inte fallet, och när du läser igenom texten nedan kommer du förstå varför!

Därför är det bättre att kunna allt om hundförsäkringar

Det finns en hel del information som du bör tillgodogöra dig innan du tecknar en försäkring för din hund. När du läser på och lär dig allt om hundförsäkringar kommer du bland annat få upp ögonen för att:

  • Du kan få rabatt om du försäkrar flera husdjur. Många försäkringsbolag erbjuder dig ett rabatterat pris om du samlar flera husdjursförsäkringar hos dem. Så om du har fler än en hund kan du ofta få en bättre deal om du väljer ett och samma försäkringsbolag. Med tanke på att allt fler svenskar har flera hundar eller andra husdjur i samma hushåll är detta värt att känna till.
  • Försäkringspremien ofta beräknas individuellt. Kostnaden för en husdjursförsäkring är ofta individuell och beräknas utifrån en rad olika faktorer. Några exempel på sådana är ditt husdjurs ras, ålder och hälsa. Ibland kan priset också variera lite grann beroende på var i landet du bor samt ett antal ytterligare faktorer. Försäkringsbolagen avslöjar dock ogärna de exakta algoritmerna för beräkningen av försäkringskostnaden. Men om du lär dig allt om hundförsäkringar kan du ofta få en lite bättre fingerkänsla för vilka faktorer som är viktigast.
  • Det finns flera olika sorters försäkringar och villkor. En hundförsäkring är såklart en försäkring för din hund. Men visste du att dessa försäkringar kan utformas på flera olika sätt? Villkoren skiljer sig nämligen åt en hel del beroende på vilket försäkringsbolag och vilken försäkring du väljer. Till exempel ingår även läkemedel och liknande i vissa husdjursförsäkringar medan de inte gör detta i andra.

Olika material på iPhone se skal

Det finns många fördelar med att skydda sin mobil med ett skal – till exempel så är det både praktiskt och snyggt. Det kan dessutom förändra hela utseendet på telefonen om det finns något som passar för alla smaker. Nedan följer några exempel på vad iPhone se skal kan vara gjorda av, samt kort info om just dom olika materialen.

iPhone se skal i silikon

För den som letar efter ett mjukt iPhone se skal är ett av silikon ett bra alternativ. Materialet är inte bara mjukt utan också väldigt följsamt och flexibelt, vilket gör det enkelt att trä av och på mobilen. Det mjuka materialet gör även att hårda stötar dämpas bra, vilket skyddar telefonen vid fall.

Silikon är hållbart och blir inte repigt eftersom det är mjukt och det går heller inte sönder eller spricker om telefonen skulle falla i marken. En annan fördel med silikon är att det är ”halkfritt” och ger ett bra grepp.

Hårdplast

iPhone se skal i hårdplast är designade efter mobilens form och storlek och sitter på telefonens baksida, som handen i handsken. Dessa finns att hitta i många olika färger och med många olika mönster och passar fint som en slags dekoration på mobilen.

Givetvis ger även skal av hårdplast ett bra skydd men kan lätt repas och i värsta fall spricka. Men å andra sidan är det bättre att skalet repas och går sönder, än att själva telefonen gör det.

Andra material

iPhone se skal finns alltså att hitta i både silikon och hårdplast men det finns även andra material att tillgå:

  • Metall
  • Akryl
  • Läder

Vilket material är bäst?

Vilket material bör då väljas på ett iPhone se skal och vilket är bäst? Det enkla svart är att det inte finns något rätt och fel då alla material har olika egenskaper och därmed olika för, – och nackdelar.

Vad som kan vara värt att tänka på är att olika material har olika prisklass men har inte priset någon större betydelse så är det bara att välja och vraka. En del går enbart på utseende medan andra kollar på andra saker, så som mer praktiska detaljer som kan finnas på en del modeller.

Påskägg som levereras till företag

Att beställa godis inför påsken är en garanterad stämningshöjare på arbetsplatsen, och det kan knappast bli enklare. Bestäm bara hur stora äggen ska vara, och beställ rätt antal så att alla på företaget får sitt påskägg, och sedan är det bara att invänta leverans — inget krångel och pill med att välja och sortera för att alla ska få likadan blandning i ägget. Man kan förstås också välja att beställa ett eller flera större ägg som ställs på gemensamma ytor, t.ex. bordet i fikarummet eller i receptionen, för att skapa en samlingsplats för kollegerna och ge lite extra energi inför påskhelgen. Dessutom klassas påskgodiset som en förfriskning på arbetsplatsen, vilket gör att det är avdragsgillt.

Att ge bort påskägg till företagets kunder och partners

Det är som sagt alltid uppskattat med påskägg, och att ge bort ett ägg fyllt med smaskigt godis till sina kunder är en trevlig och omtänksam gest som kan stärka relationen företagen emellan. Till skillnad från påskägg som delas ut på det egna företaget är det dock inte avdragsgillt att ge denna gåva enligt Skatteverkets klassificering, men trots det är det en enkel och kostnadseffektiv present till en kund eller affärspartner som man vill stärka firmans band till. Påskhälsningen kan med fördel kompletteras med ett fint kort som kan skickas med ägget.

Tre olika populära påskägg

  • Mest populärt bland beställarna är att köpa chokladägg som är fyllt till bredden med individuellt inslagna chokladbitar av olika slag. Innehållet sträcker sig från t.ex. dumlekolor och mjölkchoklad till klassiska fyllda mini-påskägg i folie. Detta ägg är också toppen att beställa i storformat för att ställa på fikabordet eftersom de inslagna bitarna håller sig fräscha trots att olika personer tar för sig av godiset.
  • En annan favorit är lösgodisblandningar som kan innehålla allt från gelégodis till skum och lakrits — och förstås även choklad. Denna blandningen har något för alla och är perfekt om ägget ska delas av många, antingen på arbetsplatsen eller efter påskmiddagen.
  • Klassiskt påskgodis innebär för många påskskum och chokladägg, så för att ge bort ett riktigt säsongsbetonat påskägg kan denna mix vara ett bra alternativ.

Här är fördelarna med att investera i en fastighetsbox

En fastighetsbox är en slags postlåda, vanligt förekommande i bostads, – och hyresrättshus med flera bostäder i samma fastighet. Varje boende har ett eget postfack och faktum är att det finns många fördelar med detta. Fastighetsboxar är numera nästan alltid standard vid nybyggnationer och det är vanligt att låta montera postfacken även i äldre fastigheter. Läs mer om fördelarna nedan.

Så söker ni en fastighetsbox utomhus eller inomhus så skall ni kontakta citypro.se

Boenden kan ta emot större försändelser

En av dom stora fördelarna med en fastighetsbox i stället för vanliga brevinkast är att postfacken är rymliga. Det gör att boenden kan ta emot större försändelser. Små och medelstora paket får lätt plats i ett postfack men går knappast att få in genom ett brevinkast, som i princip bara rymmer höjden av ett par brev.

En del modeller har dessutom, utöver dom privata facken, även ett större fack för ännu större försändelser. Den som står som mottagare på paketet får då nyckeln till det stora facket i sitt privata fack, och kan låsa upp för att plocka ut paketet.

Boenden i fastigheten kan alltså få sina leveranser direkt hem, i stället för att behöva hämta ut försändelserna hos olika ombud, något som tycks vara väldigt uppskattat.

En fastighetsbox ger arbetsmiljö för brevbäraren

Med en fastighetsbox ges även brevbäraren en bättre arbetsmiljö. Att springa upp och ned för hundratals trappor varje dag för att dela ut post genom brevinkast är en stor arbetsbelastning och kan ge slitningar i både knän, axlar och andra delar av kroppen. Dessutom föreligger en viss olycksrisk – med högt tempo och tung ”packning” är det lätt hänt att falla eller halka och därmed göra sig ordentligt illa.

Med en box belägen på markplan behövs inte längre något springande i trapporna, någon som dessutom gör brevbärarens arbete mer tidseffektivt.

Ger möjlighet till säkerhetsdörrar utan brevinkast

Med dessa i husets entré behövs inte längre några brevinkast i dörrarna. Det ger möjlighet till att byta till säkerhetsdörrar, vilket i sin tur bidrar till flera fördelar:

  • Minskad risk för inbrott
  • Dämpar ljud och buller från trappuppgången
  • Står emot rök och eldsflammor bättre

Vid installation av säkerhetsdörrar utan brevinkast samt fastighetsboxar med postfack är det vanligt att man även monterar en tidningshållare utanför varje dörr, så att boenden får tidningen levererad till dörren precis som vanligt.

Omsorgsbemanning via bemanningsföretag säkerställer bemanningen

Är du representant för ett företag som är verksamt inom omsorgen? Då vet du hur tufft det kan vara att försöka säkerställa bemanningen. Det är inte alltid så lätt att hitta rätt person för jobbet i rätt ögonblick. Men med hjälp av omsorgsbemanning kan du snabbt och enkelt få tillgång till kompetent personal när denna krävs.

Några exempel på de yrkesgrupper som kan kallas in på detta sätt är:

  • läkare
  • sjuksköterskor
  • socionomer
  • arbetsterapeuter
  • fysioterapeuter

Därmed behöver du aldrig oroa dig för att det ska uppstå varaktiga luckor i bemanningen. När behovet uppstår behöver du bara kontakta ditt bemanningsföretag. Detta oavsett om du är i behov av att ta in konsulter för tillfälliga arbetstoppar eller som en lite mer långsiktig lösning.

Kvalitetssäkrad och ansvarsfull omsorgsbemanning är att föredra

Som du säkert känner till varierar de olika bemanningsföretag när det kommer till faktorer såsom kvalitet och ansvarstagande. Men det betyder inte att det inte går att få tag på kvalitetssäkrad och ansvarsfull omsorgsbemanning. Tvärtom finns det faktiskt bemanningsbolag som specialiserar sig på att tillhandahålla just sådan som en tjänst. Men vad menar vi då med att denna bemanning är ansvarsfull och kvalitetssäkrad?

Vad vi syftar på är att de bemanningsföretag som specialiserar sig på omsorgsbemanning säkerställer att den håller en vis kvalitet. Dessutom är den ansvarsfull. Bemanningsbolaget ifråga tar helt enkelt det fulla ansvaret för sin verksamhet. Och vad gäller kvaliteten är den såklart ett viktigt ledord, kanske rent av det allra viktigaste. Därmed genomsyrar kvaliteten hela bemanningsbolagets verksamhet. De nöjer sig inte med kvantitet utan fokuserar istället på kvalitet framför allt annat.

Därför uppskattas de av vårdgivare och omsorgsföretag av olika slag. Detta då de kan tillhandahålla bemanning inom vård och omsorg – bemanning som alltså är ansvarsfull och kvalitetssäkrad.

Så enkelt och smidigt kan du lösa bemanningen inom omsorgen

För att komma igång och ta in läkare, sjuksköterskor, socionomer, arbetsterapeuter eller fysioterapeuter behöver du bara ta en kontakt. Kontakten leder till att bemanningsföretaget informerar dig om sin modell och deras sätt att arbeta. Du får såklart möjlighet att ställa frågor och berätta om ditt specifika behov av omsorgspersonal. Bemanningsbolaget ser sedan till att skräddarsy en lösning tillsammans med dig. Svårare än så är det faktiskt inte att lösa bemanningen idag!

Surfa säkert med onlinelistan

Förbättra upplevelsen genom att välja bättre sajter att surfa på. En uppsjö alternativ gällande surftips finns här. Det finns olika sätt att sålla agnarna från vetet bland hemsidor, men ett av dem är att använda sig av onlinelistan, som granskar och godkänner hemsidor innan de läggs till i samlingen. För att få vara med på onlinelistan krävs det att hemsidans upphovsman aktivt väljer att bli certifierad, vilket är en process som görs varje år för att garantera kvalitén på innehållet. För den som söker information om t.ex. första världskriget, hundvalpar eller akutmedicin är detta alltså ett sätt att hamna på en tillförlitlig sajt om ämnet. Verifieringsprocessen kräver bland annat att hemsidan inte innehåller något kränkande eller kriminellt innehåll och att det finns en aktiv kontaktperson som är ansvarig för sajten.

Fyra tips för tryggt surfande

  • Använd alltid ett bra virusskydd och en pop-up-blockerare; två ganska självklara produkter för de flesta som surfar på nätet idag. Dock är de väldigt effektiva för att förhindra angrepp av virusprogram, och sparar därmed användaren mycket energi och möda.
  • Var källkritisk mot information och meddelanden som skickas från hemsidan. Är det rimligt att informationen stämmer, eller är det mer troligt att någon försöker sprida desinformation för sin egen vinning?
  • Många virus sprids idag via sociala medier och ser då ut som länkar som skickas från en av användarens kontakter. Klicka därför inte på länkar som skickats utan att efterfrågas. Det är ofta virus som är besvärliga att bli av med.
  • Spara alltid inloggningsuppgifter, lösenord och liknande personlig information på ett säkert sätt och dela dem aldrig med utomstående. Lägg lösenorden på minnet, eller anteckna dem med en kod så att inte vem som helst kan hitta och använda dem. Se också till att välja säkra lösenord och att byta ut dem med jämna mellanrum.

Hitta nya intressen och låt nyfikenheten spira

Tack vare internets ingång i var mans hem har människor över hela världen större möjligheter än någonsin tidigare att förkovra sig i all möjlig information. Detta innebär också att det finns oändligt med möjligheter att hitta information om det man intresserar sig för. Använd ett kritiskt förhållningssätt och virusskydd, så återstår endast att låta nyfikenheten spira.

Vanliga frågor om stambyte

Det kan vara svårt att förstå sig på hur ett stambyte går till och som boende i en fastighet är det vanligt att det uppstår många frågor inför ett byte. Nedan följer några av dom vanligaste frågor kring just stambyten, med tillhörande svar från en konsultfirma i Stockholm, som arbetar inom området.

En BRF i Stockholm som ska göra stambyte – kan jag bo kvar?

Ja, det går absolut att bo kvar i sin bostad under tiden som ett stambyte genomförs men det kan vara en idé att se sig om efter ett tillfälligt boende om man oroar sig för att bli störd. En del bostadsrättsföreningar och fastighetsägare i Stockholm erbjuder dom boende ett tillfälligt hem under arbetet men har egentligen ingen skyldighet att göra det. För lugn och ro kan man kanske bo hos en vän eller familjemedlem under tiden, om man inte vill lägga pengar på hotell eller liknande. Vill man bo kvar hemma får man räkna med:

  • Hantverkare som kommer och går
  • Damm och stök
  • Buller och höga ljus

Hur lång tid tar ett stambyte?

Ett stambyte i Stockholm tar lika lång tid att utföra som på vilken annan plats som helst. Det är dock svårt att ange en exakt tidsåtgång eftersom flera saker påverkar, bland annat fastighetens storlek. Dessvärre tar det nästintill alltid minst ett par veckor, så man bör räkna med en del stök under tiden som arbetet pågår.

Hur gör man om man behöver gå på toaletten eller duscha?

Vattnet till den egna toaletten och duschen i en fastighet som genomgår ett stambyte kommer vara avstängt under stora delar av arbetets gång. Däremot brukar man ställa upp provisoriska toaletter och duschar i nära anslutning till fastigheten så att alla boenden ska ha tillgång till det.

Får man välja hur badrummet ska se ut i samband med ett stambyte?

Ja och nej. Vanligen gäller ett standardutförande på dom nya badrummen efter ett stambyte men många fastighetsägare och bostadsrättsföreningar i Stockholm låter boenden göra extra tillval om så önskas. Bra att känna till är dock att det är något man får bekosta ur egen ficka och det är inte säkert att man får göra helt som man vill, även om man kan tänka sig att betala för det själv.

Interim redovisningschef– för att redovisningen ska vara korrekt

Det är otroligt viktigt att redovisningen görs enligt lagarna. För ett nytt företag kan det vara klurigt att komma i gång och veta hur allt ska hanteras. Det är också vanligt att företag som växer eller blir koncerner behöver redovisa på ett annat sätt vilket blir svårt för befintlig personal att hantera. En interim redovisningschef kan vara lösningen.

Förvissa sig om korrekt redovisning

En redovisningschef fördelar, leder och kvalitetssäkrar arbetet på en redovisningsavdelning. Chefen har ansvar över gruppen och att redovisningen görs enligt lagarna. All rapportering, kontakt med myndigheter, revisorer och skatterådgivare hanterar en redovisningschef. Redovisningschefen har ett övergripande ansvar för rapportering av skatter och moms.

  • En redovisningschef måste vara trygg i sin kompetens.
  • Chefen måste vara strukturerad, analytisk, noggrann, kommunikativ och vara en bra ledare.
  • Förändringsarbete ska vara skrämmande eller vara ett problem.

Interim redovisningschef

En interim redovisningschef arbetar på uppdragsbasis och går att anställa vid behov. För att arbeta som en interim krävs det att man har spetskompetens och bred erfarenhet. Beroende på vad företaget har för behov finns det interimschefer som har hög kompetens inom koncernredovisning eller är specialiserade för mindre bolag. En interim redovisningschef måste förutom att ha god kunskap inom branschen även kunna leda gruppen och vara socialt kompetent. Interimsföretaget Brightmill har flera år av framgångar bakom sig inom interimsförmedling.

Att kliva in på en ny arbetsplats

När en interimschef börjar arbeta på en ny arbetsplats är det underlättande om uppdragsgivaren har satt upp tydliga mål på vad som ska nås under uppdragstiden. När konsulten börjar får den veta vem denne ska rapportera till vilket är en avgörande början på kommunikationen. För att det inte ska bli några missförstånd och att rätt dokument hamnar på rätt plats krävs det att det klargörs vilka som är kontaktpersonerna i ledningsgruppen. Detta samarbete är viktigt för att kunna bolla idéer och rapportera när man hittat brister i processen. Ibland saknas arbetsrutiner för att säkerställa kvaliteten, eller exempelvis att man arbetar i dåliga system som försvårar processen. Interimschefen måste kunna ha mandat för att lätt gå in och ändra detta för att arbetet ska flyta på smidigt. Ibland är det känsligt att komma in som ny och ha mycket åsikter, men med rätt kommunikation är det inte ett långvarigt problem.

Varför behöver man genomföra stambyte?

Ett stambyte innebär ett stort ingrepp i fastigheten och både som boende och fastighetsägare är det inte alltid självklart varför detta måste göras. Inte heller hur ofta det behöver genomföras eller om det möjligen finns andra alternativ är det alla som vet om. Läs mer om varför man behöver byta stammarna och annan bra information kring ämnet nedan.

Varför stambyte?

Varför är det egentligen så viktigt att genomföra ett stambyte? Det är en fråga som säkert ganska många ställer sig och det finns säkert även dom som struntar i det, för att det känns besvärligt, dyrt och kanske till och med onödigt. Besvärligt och dyrt är det absolut men onödigt är det inte, eftersom gamla rör och ledningar kan göra stor skada på en fastighet. Om rören brister eller står under en lång tid med läckage kan fastigheten drabbas av svåra vatten, – och fuktskador – vilket i sin tur kommer att bli ännu mer besvärligt och dyrt.

Varför det är viktigt med stambyte är alltså egentligen av den enkla anledningen. Gamla rör och ledningar kan dessutom ge andra problem, så som återkommande stopp och liknande.

Hur ofta?

Hur ofta behöver man då genomföra ett stambyte, och hur vet man att det börjar bli dags? Det finns lite olika bud på hur lång livslängd stammarna har – en del säger 30-35 år och andra så mycket som 60 år. Det beror lite på vilket material dom är gjorda av och när det gjordes senast, då nyare metoder och material kan ge en längre hållbarhet.

Vet man att det har gått minst 30 år kan det vara värt att utföra en besiktning för att kontrollera skicket. Ser det bra ut kanske man kan vänta i 10 år till. Det finns även några tecken som kan indikera på att det är dags:

  • Återkommande stopp
  • Läckage

Reparera i stället för att byta ut

Det finns faktiskt ett alternativ till stambyte som går snabbare och enklare att genomföra, samt att det är betydligt billigare. Det är en relativt ny metod som kallas för relining och innebär att man reparerar rören i stället för att byta ut dom.

Varför väljer då inte alla detta, i stället för att byta stammarna? Dels för att det är relativt nytt och okänt, dels för att det inte ersätter ett byte. Genom att reparera rören kan man öka livslängden med ganska många år, vilket gör det till en bra tillfällig lösning. Ett regelrätt stambyte kommer dock vara nödvändigt förr eller senare.

Jämför omdömen av bredband – moderna bredbandslösningar

Idag är det svårt att föreställa sig en värld utan internet. Människor jobbar, håller kontakten, utbildar sig och uttrycker sig med hjälp av internet. För att inte tala om all underhållning som finns ett knapptryck bort. Därför är ett snabbt och stabilt bredband viktigt för de allra flesta människor, och teknikutvecklingen går framåt i en rasande takt. Aldrig tidigare har alternativen varit så bra. Förutom blixtsnabb uppkoppling via fiber kan idag mobila bredband vara en smidig lösning för den som är på resande fot eller bor i ett område som ännu inte har fått fibernät. En något äldre, men fortfarande konkurrenskraftig lösning, är bredband via kabeltv-infrastrukturen som finns i många byggnader. Att jämföra och bevaka diverse omdömen av bredband ökar förutsättningarna att få någonting bra.

Tre skäl att jämföra bredband och omdömen

  • Det är otroligt störigt när bredbandet inte fungerar stabilt, och oftast sker eventuella fel när man behöver sin uppkoppling som bäst. Att jämföra prestandan hos de olika bredbandsleverantörerna är ett bra sätt att undvika framtida irritation, och sparar både tid och energi framöver.
  • Att ta del av experters och även andra kunders omdömen är ett bra sätt att få en känsla för leverantören. Hur fungerar t.ex. deras support? Verkar deras tjänst vara tillräckligt snabb och stabil i området? På så sätt blir det lättare att välja rätt.
  • Den tekniska utvecklingen går väldigt fort, och därför är det värt att då och då kritiskt granska sin bredbandsleveratör. Att byta leverantör är inte särskilt svårt, däremot är det bra att hålla koll på eventuella bindningstider hos leverantören, så att man inte blir stående med dubbla kostnader för internet en period.

Olika bredband för privatpersoner och företag

Beroende på om ett bredband ska användas privat eller professionellt ställs förstås olika krav. Även om det är tråkigt att sitta i soffan och vänta när filmen buffrar så är det ju ingen katastrof. Om däremot ett viktigt möte fryser helt plötsligt är det inte lika roligt att vara företagare. En bra bredbandslösning för företag innebär oftast en större kapacitet än vad privatpersoner behöver, och i regel är det en god idé att ha ett serviceavtal med bredbandsleverantören, så att eventuella fel avhjälps snabbast möjligt. Det kostar trots allt en slant att ha en arbetsplats stillastående på grund av dåligt internet.

Fakta om Kvalitetsflytt – En flyttfirma i Malmö

Kvalitetsflytt är en större flyttfirma som är verksam i Malmö. Så här presenterar företaget verksamheten på kvalitetsflytt.se.

”Allomfattande tjänster”

En konkurrensfördel, som Kvalitetsflytt är noga med att lyfta fram, är dess stora utbud av tjänster. Det är även en av de punkter som skiljer företaget från många andra flytt- och städföretag i Malmö. Företaget har som mål att kunna erbjuda ”allomfattande tjänster” till privatpersoner och företag som behöver hjälp vid en flytt. Kunderna ska kunna kontakta denna flyttfirma för att få en helhetslösning från planering och packning till uppackning och montering.

  • Packhjälp – Bokas främst av företag men även privatpersoner som vill underlätta flytten
  • Demontering – Hyllor, skrivbord, byråer… Företaget monterar ner det som ska flyttas
  • Flytt & Transport – Den tjänst som primärt förknippas med en flyttfirma
  • Montering – När allt är på plats kan erfaren personal skruva ihop möbler m.m.
  • Magasinering – När allt inte får plats – eller under en period mellan två boenden
  • Flyttstädning – Få städningen utförd och lägg fokus på nya boendet

Kostnadsfri besiktning inför offert och arbete

Kvalitetsflytt anser att varje flytt är unik. Därmed går det inte heller att sätta ett pris utan att ha sett förutsättningarna. Efter kontakt med företaget bokas en tid in då de kommer till bostaden (i Malmö eller andra städer där de har verksamhet) för att se på vad som ska flyttas, förutsättningar i bostaden och vilka tjänster som önskas bokas. Detta sker kostnadsfritt och innebär att företaget kan ge en offert och planera det eventuella kommande arbetet.

Specialister på tunga lyft

Så kallade ”tunga lyft” bör enbart ske av utbildad personal som har specialkompetens och rätt utrustning. Det kan exempelvis gälla lyft av ett större piano, möbel eller kassaskåp. En del kunder väljer att genomföra sin flytt själv men bokar hjälp med de tyngre lyften från en flyttfirma med just den kompetensen. På detta sätt kan kunden hålla nere den totala kostnaden för flytten.

Bara en flyttfirma – av många i Malmö

Kvalitetsflytt är enbart en av många flyttfirmor i Malmö. Många mindre företag erbjuder enbart flytt- eller städhjälp men det finns även större företag som erbjuder helhetslösningar. Som kund är det alltid viktigt att kontakta flera företag för att be om offert inför en större flytt. Undersökningar visar att det är stor skillnad i pris!

Flera kontaktmöjligheter hos Stockholms Elbolag

Stockholms Elbolag skriver på sin hemsida att företaget ”lever av kundlojalitet” och att företaget har målet att ha ”elmarknadens bästa kundservice”. Detta nås bland annat genom att ha flera olika kontaktmöjligheter och generösa öppettider.

Så nås Stockholms Elbolag

  • Chat via hemsidan
    De som är inne på hemsidan och snabbt vill ha svar på en fråga kan enkelt chatta med kundtjänst via den chatfunktion som finns tillgänglig nere till höger på hemsidan. Där framgår även om kundtjänst finns tillgänglig för chat eller om mail rekommenderas.
  • Kontaktformulär
    I menyn nås kontaktformuläret via Kontakta oss – Kundservice. Genom att ange namn, telefonnummer, mailadress och ärende kan kundtjänst på Stockholms Elbolag snabbt återkoppla.
  • E-post
    Många vill skicka mail till sitt elbolag (och andra företag) eftersom det sparas i mailprogrammet. Det blir därmed enkelt att gå tillbaka och se när mailet skickades, tidigare svar osv. Mailadresser hittas till höger om kontaktformuläret. Det anges att meddelanden som skickas in via E-post ”besvaras fortast möjligt”. Det framkommer däremot inte ungefärlig responstid. Är det frågor om nyteckning av elavtal ska inte kundservice kontaktas. Istället finns en speciell mailadress för dessa frågor. Även denna hittas höger om kontaktformuläret.
  • Postadress
    Stockholms Elbolag finns både i Stockholm och i Löddeköping (Skåne). Det är möjligt att skicka brev till de adresser som anges höger om kontaktformuläret. Detta är däremot inte besöksadress eller kundmottagning.

Privat eller Företag

Stockholms Elbolag har separat kundservice mellan privatpersoner och företag. Företagare har visserligen samma kontaktalternativ men både mailadress och telefonnummer är andra. Detta för att nå personal som enbart arbetar med företagsabonnemang och frågor kring detta.

Öppettider på kundservice

Elbolagets öppettider på kundservice är måndagar till torsdagar 07:30 till 16:00. Detta med lunchstängt mellan 11:45 och 13:00. På fredagar är det något kortare öppettider då de istället öppnar 8:30.

En faktura – Det unika med Stockholms Elbolag

Det finns många elbolag som säger att de konkurrerar med pris och god kundvård. Det finns däremot (än så länge) bara ett företag som ger sina kunder en enda faktura – en ihopbakning av nätfakturan och elhandeln. Ett företag kan även ha flera olika anläggningar och ändå få allt på samma faktura. Detta så länge som det är samma organisationsnummer som ska faktureras. En enkelhet som uppskattas av många och som blivit en konkurrensfördel för just detta elbolag.

Skrota bilen i Nyköping – tips

För den som behöver skrota bilen i Nyköping är det egentligen bara att åka till närmsta bilskrot och se till att det blir gjort. Det finns dock några bra tips som både är bra för plånboken och för planeten. Det krävs förvisso en del jobb med att kolla upp saker men det kan det vara värt – nedan följer några tips på saker som är bra att tänka på.

Välj firma med gratis upphämtning av bilen

Att skrota bilen i Nyköping är som sagt ingen större konst men det kan vara värt att tänka på att man inte behöver fixa med transport själv – och heller inte betala för den. Många ”bilskrotar” erbjuder nämligen gratis upphämtning, vilket både underlättar och gör att jobbet går fortare.

Det kan vara bra att välja upphämtning, till exempel om:

  • Bilen inte startar
  • Bilen inte är trafiksäker

Ska man skrota en bil som går att köra är denna punkt såklart inte lika viktig men då kan det vara extra bra att ta en titt på nästa tips.

Välj en firma som arbetar miljömedvetet

Ett annat, och ännu viktigare tips, är att skrota bilen hos en firma som arbetar miljömedveten. Vad kommer att hända med bilen efter att den överlämnats? Det kan finnas mycket bra att ta tillvara till även på en gammal bil och gör det inte det bör man ändå se till att materialet återvinns.

Skrota bilen i Nyköping – exempel

Olle, som är bosatt i Nyköping, har en gammal skrotbil som han vill bli av med. Den startar inte, saknar ett av hjulen och han funderar lite på hur ska kunna forsla bort den. Att hyra en biltrailer är ett alternativ – men det kostar en slant.

Olle vet dessutom med sig att det finns en del fina och fungerande delar på bilen som han gärna vill ska komma till användning. Han funderar över hur han ska göra och söker på nätet efter vilka alternativ som finns för att skrota bilen i Nyköping. Han upptäcker till sin förtjusning att det finns firmor som erbjuder gratis upphämtning och bestämmer sig för att läsa vidare.

På en firmas hemsida kan han läsa vad som kommer hända med bilen – hur den hämtas, demoleras och återanvänds. Han gillar det han läser, både kring upphämtning och miljötänk, och bestämmer sig för att boka upphämtning – något han kan göra direkt på nätet.

Gör ett hemlarm bostaden säkrare?

Många väljer att installera hemlarm för att göra bostaden både mer trygg och mer säker. I första hand är det inbrott och liknande man vill förändra men många ställer sig frågan om det verkligen ger ett skydd – eller om det är en onödig investering. Tyvärr finns inget enkelt svar på den frågan – men däremot flera olika synvinklar att granska den från.

Många fördelar med hemlarm

Visst finns det många fördelar med att låta installera ett hemlarm. Många upplever en ökad trygghet av att bara veta att det finns där och självklart kan det minska risken för inbrott och liknande – annars skulle det knappast användas så flitigt som det gör. Den ökade tryggheten och den minskade risken att bli utsatt är den övervägande faktorn bland många som väljer att skaffa ett hemlarm – men även det faktum att hjälp kan skickas till platsen snabbt om något skulle hända, samt att dagens system är mer än bara ett skydd mot inbrott.

Med ett komplett larmsystem kan man även:

  • Få ett bättre brandlarmsystem
  • Hålla koll på hemmet – även när man inte befinner sig där

Alla tjuvar räds inte larm

Även om ett hemlarm till viss del kan minska risken för att bli utsatt för brott så tar det inte bort den helt och hållet. Tillfälligheter kan göra att utgången bli en annan och dessvärre finns en del erfarna ligor som inte tar hänsyn till hur vida det finns ett larm eller inte. Dessa vet precis hur larmen fungerar och hur lång tid dom har på sig att gå igenom bostaden efter värdesaker innan någon hunnit ta sig till platsen för att se vad som pågår.

Hur ska man tänka?

Att veta hur man ska tänka när det kommer till hemlarm är inte helt enkelt. Det finns många saker att fundera på, förutom fördelarna och nackdelarna. Pris och typ av larm är två saker och sedan behöver man såklart fundera på om man tycker att det är värt det, även om det inget skydd är helt komplett.

Om ett hemlarm hade gjort bostaden 100% säker från inbrott och liknande hade troligen ännu fler valt att skaffa ett. Och det faktum att det fortfarande finns många som inte tycker sig ha behov av ett larm visar också på det. Det viktigaste är dock att fundera på hur man själv känner – kommer tryggheten i hemmet att ökas kan det vara väl värt att överväga ett larm ändå.

Fördelarna med att använda ett lokalt SEO-företag i Enköping

Vad är rollen för en lokal SEO-byrå i Enköping? En lokal SEO-byrå kan hjälpa ditt företag att växa genom att strategiskt använda sökmotoroptimeringstekniker för att nå potentiella kunder i ditt specifika område. På dagens marknad har det blivit viktigare än någonsin att använda lokala tjänster och lösningar. En lokal tjänsteleverantör erbjuder flera fördelar för ditt företag.

Det finns många skäl att använda ett lokalt sökmotoroptimeringsföretag i Enköping för ditt företag. Ett digitalt marknadsföringsföretag som är baserat i eller nära ditt område ger dig fördelen att veta att du kan lita på dem. Dessutom kommer dina kunder att veta vem du är när de gör sina affärer i samhället. När kunderna känner sig bekväma med att göra affärer med en lokal SEO-tjänst eller byrå i Enköping är det mycket mer sannolikt att de köper produkter och använder dina tjänster.

Lokala sökmotoroptimeringsföretag i Enköping  erbjuder också citationshantering och tjänster för affärskontinuitet. Ett välrenommerat lokalt sökmotoroptimeringsföretag vet hur viktigt det är att ha ett bra register över korrekt och korrekt användning och citering. Citeringar är en av de viktigaste faktorerna som används för att bestämma din webbplats position i sökresultaten. Oavsett hur bra din webbplats än må vara, utan ett bra register över korrekt hänvisning kommer din webbnärvaro aldrig att betyda mycket. Ett lokalt SEO-företag bör kunna förse dig med ett användningsbevis för alla nödvändiga citeringar och kan hantera hela processen med att arkivera din policy och handbok för kontinuitet i verksamheten.

En annan fördel med att använda en tjänsteleverantör som använder svarthatt- eller vithattteknik är möjligheten att testa och övervaka dessa nya strategier för att se till att de uppnår önskat resultat. Ditt företags rankning är beroende av korrekt information. Ju fler black hat-tekniker du måste använda, desto mindre white hat-tekniker kommer din webbplats att använda. Din webbplats kan drabbas av negativa konsekvenser om svart hat-tekniker används för att öka rankingen.

Ett sökmotoroptimeringsföretag i Enköping som använder sig av en byrå för lokala tjänster kan hjälpa dig att förstå vikten av att använda nyckelord och fraser i dina marknadsföringskampanjer. En SEO-firma förstår hur viktigt det är att inkludera specifika nyckelord i innehållet på din webbplats, på dina webbsidor, i länkar som ansluter till din webbplats och i den övergripande utformningen av din webbplats. Eftersom det idag finns ett stort antal olika verktyg och programvaror som hjälper dig med sökordsforskning är värdet av detta mycket viktigt. Detta är ytterligare ett område där en bra byrå för lokala tjänster kan hjälpa dig. De bör kunna förse dig med de verktyg som behövs för att hitta de bästa nyckelorden att använda.

En pålitlig sökmotoroptimeringsbyrå i Enköping kan också hjälpa dig med genomförandet av en bra marknadsföringsplan. Du kan behöva omvärdera dina nuvarande marknadsföringsmetoder och utveckla nya strategier. En bra marknadsföringsplan bör också innehålla trafikanalyser och en översyn av dina webbanalysrapporter. När du utvärderar det nuvarande läget för dina marknadsföringsstrategier bör du överväga om du behöver ett professionellt SEO-företag för att hjälpa dig eller om du är kapabel att genomföra dessa aktiviteter på egen hand.

SEO-företag i Enköping ger dig den service du behöver

Att anlita ett lokalt SEO-företag i Enköping kan vara en skrämmande uppgift. Vem ringer du trots allt till? När det händer är det svårt att inte slå huvudet i väggen och fråga: ”Vad är det för något?”. Egentligen är det just därför jag bestämde mig för att skriva detta.

Ett framgångsrikt lokalt SEO-företag kommer att ha en specifik blandning av on-page- och off-page-strategier. Och eftersom lokala företag vet att de måste generera trafik på något sätt tenderar de att luta sig mer mot off-page-strategier. Nyckeln till denna strategi är att förstå att människor inte vill läsa information (om de inte är intresserade), de vill se vad som händer just nu. Så genom att implementera en serie små videor med länkar utspridda kan du skapa ett mycket målinriktat system för att generera leads.

Det här leder dock till nästa fråga, var hittar man ett bra lokalt seo-företag? Det finns många sätt att gå tillväga på. Ett av dem är att fråga några vänner, familjemedlemmar, grannar och arbetskamrater vad de tycker om en viss tjänst. Ett annat är att gå igenom den lokala telefonkatalogen och hitta några företag som passar de kriterier som du söker.

Andra företag kommer att berätta att ett bra lokalt SEO-företag i Enköping också utför en omfattande webbnärvaro, vilket i allmänhet innebär att de har en webbplats som rankas högre i de organiska sökresultaten och en webbplats som är högre i de betalda sökresultaten. Detta är en vanlig missuppfattning eftersom en kundlista ibland endast innehåller företag som har någon form av närvaro på nätet – men dessa webbplatser är i allmänhet inte av högre kvalitet än de som inte är med. Så i verkligheten behöver ett företag med hög sökmotoroptimering inte bygga en webbplats eller göra den högre i SERPs för att få en kundlista som är av högre kvalitet.

Vad de flesta människor inte inser är dock att ett lokalt SEO-företag i Enköping är mest effektivt när det innehåller både off-page optimeringstekniker och on-page optimering. Ett mycket välrenommerat lokalt SEO-företag i Enköping kommer inte bara att skicka in din webbplats URL till alla de stora katalogerna, utan kommer istället att arbeta med andra, mer populära kataloger, samt skicka in din URL till sociala nätverksplattformar som Twitter och Facebook. När dessa typer av optimering sker kommer sökmotorernas robotar att se att det finns en webbplats och kommer därför att rangordna den högre i SERPs. Målet är naturligtvis inte att rankas högre än alla andra, utan snarare att få ditt företag att rankas högre så att dina potentiella kunder känner att de kan lita på dig. Ett bra lokalt SEO-företag bör kunna åstadkomma detta utan att kunden behöver göra något manuellt.

Det sista steget för att se till att du når framgång med optimeringen av din lokala webbplats är att utföra sökordsforskning som är jämförbar med den typ av sökordsforskning som utförs av topprankade företag. Även om det kanske inte är nödvändigt att outsourca nyckelordsforskning från ett lokalt SEO-företag kan det innebära att du missar möjligheter till högt sökta nyckelord som kan hjälpa dig att rankas högre och snabbare. Om du upptäcker att din lokala SEO-leverantör inte har tillgång till den typ av data som du behöver, be dem att tillhandahålla den till dig för att förbli konkurrenskraftig.

Hur man hittar det bästa lokala SEO-företaget

Det finns så mycket att veta om Google Local SEO-tjänsten i Enköping som du kommer att läsa. Det första är att förstå att Local handlar om ditt företag, det är nyckelorden på din webbplats som ska optimeras för att hittas när någon söker efter produkter eller tjänster som liknar det du erbjuder på din ort. Det betyder att när någon söker efter en pizzeria i Stockton, New Jersey, kommer de inte att hitta en lista med flera restauranger om det inte finns specifika nyckelord som beskriver varje restaurang korrekt. Om pizzerian i Stockton ligger längs Main Street i stället för i en galleria, är chansen stor att de får ett annat val av pizza eftersom de söker efter något specifikt. För att hjälpa till med din lokala SEO-placering bör du försöka fokusera på den viktigaste aspekten av ditt företag i din lista.

  • En annan viktig aspekt är att din företagssida bör ha länkar som leder människor till din fysiska plats samt din närvaro på nätet. Detta är ett annat bra sätt att använda hyperlokal SEO. I exemplet med pizzerian ovan bör det finnas en länk som leder tillbaka till deras webbplats, vilket leder dem direkt till deras kontaktinformation och ger dem positiva recensioner också. Detta är ett av de få exemplen på en hyperlokal listning som inte kräver en negativ recension. Se bara till att du inte har för många negativa omdömen på din företagssida innan du lägger upp den, eftersom det förstör dina chanser att komma med i Google Local business directory.
  • Det finns många olika aspekter av lokal SEO i Enköping som bör användas för att optimera ditt företag för Google och andra stora sökmotorer. En av dessa kallas för hantering av recensioner. Detta är processen att ha en professionell skribent som skriver positiva recensioner om dina lokala tjänster. Det kommer att ge dig mer trovärdighet och hjälpa dina marknadsföringsinsatser online. När du optimerar dina sidor vill du göra detta med en viss mängd SEO-nyckelord så att de kan hittas av sökmotorerna.
  • Nästa aspekt att ta hänsyn till är ditt företags fysiska placering. Ligger den i ett område som kan nås av människor från alla de olika områden som betjänas av din lokala tjänst? Det bästa företaget bör kunna analysera de bästa lokala företagen utifrån de kriterier som du har gett dem. De ska också kunna få tillgång till den mest aktuella informationen så att de kan ge dig en fullständig analys av ditt företag. När de har analyserat alla kriterier kan de ge dig sina rekommendationer om vilket företag som bäst kan optimera din fysiska plats för att få en topplista för lokala företag.

De bör också kunna ge dig en full service om hur du kan använda de nyckelord som du har valt för att optimera din fysiska plats för de bästa lokala sökresultaten. Kom ihåg att dessa nyckelord måste införlivas i dina webbsidor så att de rankas högt i sökmotorerna. Detta är en process som tar tid att genomföra men som är avgörande för att ditt lokala företag ska lyckas. Ett bra lokalt SEO-företag kommer gärna att göra detta för dig och kommer att göra det som en del av sina övergripande tjänster.

När du väljer ett företag bör du titta på hur mycket erfarenhet de har av att tillhandahålla lokala tjänster. Ett bra lokalt SEO-företag i Enköping bör ha minst fem års erfarenhet när det gäller att optimera din webbplats och webbsidans innehåll. Det skulle också vara fördelaktigt för dig att hitta ett företag som har varit verksamt i minst fem år. Välj inte heller ett företag som inte har en dedikerad kundansvarig. En dedikerad account manager ser till att dina webbsidor optimeras på rätt sätt och rankas högt i sökmotorerna. En dedikerad kundansvarig kommer att se till att alla dina webbsidor färdigställs i enlighet med de aktuella trenderna på marknaden.

Sökmotoroptimering för förbättrad sökmotorrankning

Sökmotoroptimering, även känd som SEM, är ett viktigt men ofta försummat marknadsföringsverktyg som kan ha en dramatisk inverkan på ditt företag. Sökmotoroptimering har blivit ett av de vanligaste sätten att driva trafik till webbplatser, bloggar och andra online-resurser eftersom det ger stora fördelar för alla inblandade parter. Sökmotoroptimering är en åtgärd för att öka kvaliteten och volymen av webbplatstrafik till antingen en specifik webbplats eller en specifik webbsida genom sökmotorer som Google, Yahoo och Bing. Sökmotoroptimering är inriktad på gratis trafik snarare än på betalande trafik eller direkttrafik.

  1. Det finns många metoder och tekniker som sökmotoroptimering använder sig av, men i huvudsak bygger det på individens förmåga att optimera sin webbplats så att den blir väl positionerad på sökmotorernas olika sökresultatsidor. Det vanligaste sättet att göra detta är att använda nyckelord. Nyckelord fungerar som en markör för webbsidor som avgör deras placering. Högre placeringar ger större möjligheter till trafik till din webbplats. En högre rangordning gör att du kan visas närmare toppen av sökresultaten när människor gör sökningar med dessa nyckelord.
  2. En korrekt nyckelordstäthet är en annan viktig faktor för sökmotoroptimering, eftersom fler nyckelord leder till mer trafik, både organisk och betald. En annan teknik som används för att placera sig högt i sökresultaten är att skicka in artiklar till artikelkataloger. Genom denna metod placerar du dig inte bara högt i resultaten för enskilda sökfrågor, utan du placerar också din webbplats närmare toppen av sökresultaten för relaterade sökord. Detta gör att personer som söker efter liknande produkter och tjänster lättare kan hitta dig.

Sökmotoroptimering bygger också på ett effektivt genomförande av taktik för sökmotoroptimering. En effektiv SEM-strategi syftar alltid till att placera sig högt i sökmotorerna snarare än att bara få en hög placering på ett specifikt sökord. Om en person till exempel söker information om aknebehandling, vill han inte se artiklar om aknebehandling på första sidan av sökresultaten. Istället skulle han föredra att se artiklar om aknebehandling som dyker upp mot slutet eller i början av listan. Genom att placera din webbplats framför målgruppen och skriva artiklar med målinriktade nyckelord kan du enkelt förbättra din SEM-ranking.

Det finns flera olika aspekter av sökmotoroptimering. Dessa inkluderar sökvolym, titel, metataggar, bildtext, rubriker och nyckelord. För att förbättra din SEM-ranking måste du implementera alla dessa strategier på rätt sätt. Om en av dessa strategier saknas kommer sökmotorerna att ersätta den med en annan lika relevant strategi. Du kan kontrollera dina SEM-rankningsfaktorer varje månad genom att prenumerera på gratis e-postvarningar.

Med sökmotoroptimering i Enköping kan du öka antalet besökare på din webbplats utan att betala för reklam. Faktum är att de flesta som betalar för reklam får till slut väldigt lite avkastning på sina investeringar. Du kan tjäna mer pengar på trafiken på din webbplats genom att skriva högkvalitativt innehåll och lägga ut det regelbundet på internet. När din webbplats får ökad trafik kommer du att märka att den tid det tar dig att tjäna pengar på din webbplats trafik också ökar.

Vad kostar en Iphone reparation?

Som med alla reparationer av mobiler beror kostnaden på vad som ska repareras. Men för de allra vanligaste skadorna har många butiker ett fast pris. Vad en Iphone reparation kostar beror därmed på:

  • Omfattningen av skadan
  • Om lagning kan ske själv
  • Behöver mobilen skickas iväg?
  • Täcker försäkringen en Iphone reparation?

Omfattningen av skadan

Behöver felsökning först ske kommer reparationen bli dyrare än om det är tydligt vad som ska repareras. Några av de vanligaste skadorna är byte av glas, byte av laddkontakt och byte av batteri.
Vad det kostar avgörs i detta fall främst av vilken modell det är. Exempel på priser för en Iphone reparation inom dessa områden på en iPhone 8 Plus är:

Glasbyte – Ca 800 kr

Laddkontakt – Ca 700 kr

Batteribyte – Ca 400 kr

Om lagning kan ske själv

Vågar man göra en iPhone reparation själv eller bör alltid en återförsäljare eller annan butik anlitas? Det beror helt på vad som gått sönder och vilken kunskap som finns. Men kom ihåg att försäkringen inte gäller om du själv öppnat upp telefonen och försökt byta delar. De som har denna kunskap kan självklart hålla nere priset på reparationen.

Behöver mobilen skickas iväg?

I många städer finns butiker där mobilen kan lämnas in för reparation. Oavsett om de utför jobbet på plats eller om de skickar den till ett centralt lager så uppkommer ingen portokostnad för kunden. Om du däremot önskar lämna in den till ett företag som inte finns i samma stad är det vanligt att du själv får stå för portot. Kontrollera alltid upp vem som betalar porto när hjälp önskas från företag på annan ort.

Täcker försäkringen en iPhone reparation?

Ja och nej.
Det finns flera olika försäkringar som, i vissa fall, kan ge ersättning om en Iphone går sönder. Det är framförallt hemförsäkringen och telefonförsäkringen.
Hemförsäkringen
Via hemförsäkringen ges ersättning för saker som blir stulna eller utsätts för skadegörelse. Men det finns alltid en självrisk som brukar vara på ca 1500 kr. Dessutom finns undantag. Hos några försäkringsbolag ges inte ersättning vid stöld eller skadegörelse på mobiler, datorer och kameror.
Telefonförsäkringen
En försäkring som ofta säljs i samband med att du köper din iPhone. Visserligen relativt dyr men ger generellt full ersättning utan självrisk. Dessutom kan den, i vissa fall, utnyttjas vid fler tillfällen än hemförsäkringen.

3 tips för en lyckad kickoff i Stockholm

Kickoff är ett vanligt inslag inom många företag och Stockholm är en populär stad att hålla till i. Eventet ger ofta en inspirerande nystart för alla deltagare där man dessutom förenar nytta med nöje. Att lyckas kan dock vara lite klurigt, eftersom det är mycket som ska hinnas med och allt ska dessutom klaffa. Nedan följer några bra tips för en lyckad nystart!

Börja planera tidigt

En kickoff håller inte helt sällan på från morgon till kväll, ibland till och med i dagarna två eller mer. Det är därför viktigt att planera noggrant och att börja planera ett bra tag i förväg. När det gäller kickoff i Stockholm finns ett högt tryck på både lokaler och aktiviteter följande punkter bör göras med god marginal:

  • Beställa måltider
  • Boka lokal/plats
  • Skicka ut inbjudningar
  • Förbereda aktivitet

Planerar man att boka in en föreläsare eller liknande bör även detta göras i god tid men viktigast är att man har en plats att hålla till på, mat att mätta magarna med samt att man upplyser deltagarna om dag och tid.

Ha en tydlig agenda

Många tror att en kickoff bara innefattar festligheter och andra roliga saker men så är sällan fallet. En kickoff syftar allt som oftast till att belysa att något nytt ska påbörjas. Det kan vara ett nytt år, en nystart efter semester eller ett sätt att dra igång ett nytt projekt. För att göra det klart och tydligt är det därför smart att sätta upp en tydlig agenda, ett slags schema, över hur dagen kommer att se ut.

Kanske startar den med ett frukostmöte där man presenterar målsättningar, visioner och annat viktigt? Gör en punktlista med dagens agenda som alla kan få tillgång till.

Smarta aktiviteter för kickoff i Stockholm

Dom flesta förknippar som sagt kickoff med roliga aktiviteter – gärna sådant som görs i grupp för att stärka lagandan. Detta är givetvis också en viktig punkt och i Stockholm finns mängder av aktiviteter som passar för just kickoff. Ett hett tips är dock att köpa ett färdigt aktivitetspaket – på så vis blir hela upplevelsen perfekt från början till slut utan att någon i gruppen behöver ansvara för allt.

I ett sådant paket ingår ofta en aktivitet som kan vara alltifrån en häftig tur i RIB-båt till att man ska lösa kluriga uppgifter tillsammans. Därefter avslutas dagen med god mat och dryck på utvald restaurang. Som företagare kan man alltså fokusera på det praktiska med möten, föreläsningar och annat, medan man överlåter jobbet med aktivitet till ett proffs.

Olika typer av lyftkranar

Idag blir det allt vanligare att samhället tar hjälp av olika maskiner och tekniska uppfinningar för att utföra ett arbete eller underlätta vid ett projekt, något som även appliceras på byggbranschen där många till exempel väljer att hyra en lyftkran. Just lyftkranar har vi använt oss av ända sen antikens tid, där vi har tagit de tekniker som användes då för att skapa de modeller som används idag. Med tanke på att det finns så många olika typer av lyftkranar kan det vara svårt att veta vilken modell som används till vad, och vilken variant man ska välja då man vill hyra en lyftkran för att utföra ett byggarbete. Vi har samlat de vanligaste varianterna av lyftkranar i en övergripande lista, fortsätt läsa för att få veta mer!

Lyftkranar – vilka modeller finns det?

Utbudet av lyftkranar och andra typer av lyftmaskiner är otroligt generöst och brett idag, vilket i sig härstammar från att vi genom tiderna tagit hjälp av lyftkranarna för att utföra olika byggarbeten. Förr i tiden tog man hjälp av en och samma lyftkran till det mesta, men allt eftersom tekniken utvecklades insåg man att det skulle vara bättre att skapa flera olika modeller för olika arbeten.

Då fungerade det inte riktigt på samma sätt just när det kommer till att hyra en lyftkran, och det är mer på senare tid som man börjat hyra ut en lyftkran, mobilkran, kranbil eller andra typer av kranlyft vid behov. Med andra ord har vi blivit mer medvetna och fått mer kunskap om vad som egentligen behövs, som i sin tur har utvecklat dagens utbud av olika lyftkranar.

  • Mobilkran
    En av de vanligaste modellerna av lyftkranar är mobilkranen. Denna variant byggs upp av en teleskopisk bom gjord i stål eller järn, som i sin tur är fastsatt på en platta som håller hela konstruktionen på marken. Det kan vara bra att hyra en mobilkran för större och tyngre arbeten!
  • Tornkran
    Tillsammans med mobilkranen tillhör tornkranen de vanligaste alternativen, där många väljer att hyra en tornkran på grund av dess moderna utformning och självbalanserande förmåga som känns extra säker och stabil. Vid konstruktioner av stora och höga byggnader är det passande att hyra en tornkran i och med att de är bäst att lasta på höga höjder.
  • Lastbilskran
    En annan variant av lyftkranar är lastbilskranen, vilket är en konstruktion som i många fall kan liknas vid den lite mindre modellen som kallas för kranbil. Både lastbilskran och kranbil används då ett gods ska lastas in eller ut från lastbilen, där de parkopplade armarna gör att flyttprocessen blir smidigare och mindre slitsam.
  • Pontonkran 
    Detta är den variant av lyftkran som flyter på vattenytan, och som därmed används för byggen som sker nära eller direkt på vattnet. Att hyra en lyftkran är bra vid stora byggarbeten, där just en pontonkran kommer väl till pass då det till exempel ska byggas en bro, om något ska förflyttas i hamnen, eller om gods ska lastas från eller till en båt.